Liefdesverdriet

Gordon haalt het nieuws: 'Nederlanders voelen zich in de maling genomen omdat hij niet trouwde.'

Met verbazing luister ik naar het verdrietige relaas, de woede en het gevoel te zijn bedrogen. 'Weten jullie ook eens wat dat is, haha!' Natuurlijk is het verdrietig voor Rogier maar ik heb zo het gevoel dat Gordon die nacht een geweldige tijd heeft gehad met Manuel. 'Beter een goede vriend dan een huwelijk dat na 1 jaar sneuvelt.' Misschien ken ik de klappen van de zweep en lees ik een prachtige 'friends with benefits' - relatie. 'Kom even onder die steen vandaan (zeurzakjes). Dit is de realiteit van hoe het tegenwoordig in de 'single-wereld' vaak gaat. Wees blij dat je (hoogstwaarschijnlijk) dit niet kent en gewoon lekker op de bank zit met jouw partner (met een kopje koffie en een biscuitje).

Ik herinner me mijn eigen woorden bij de trouwambtenaar: 'Hij is mijn allerbeste vriend.' En dat bleef hij heel lang. Ook zijn uiterlijke verschijning en zijn intelligentie riepen bij mij diverse (lust)gevoelens op en zo durfde ik ja te zeggen voor de rest van mijn leven (haha). Hij is nog steeds met stip mijn nummer 1 tot nummer 2 een keer uit die geheime hoek komt. Hij heeft al heel lang zijn nummer twee (en waarschijnlijk is ze nummer 1) naast zich (in mijn oude bed) liggen. Dat heb ik hem altijd gegund. Ik vind zijn vriendin een goede keuze en ben tot op de dag van vandaag blij dat zij gedeeltelijk bij mijn dochter woont. Na de scheiding was hij eerlijk: 'ik ga weer samenwonen zodra ik een leuke vriendin heb. Ik zie het niet zitten om alleen te wonen.' Mijn reactie was: 'ik ga nooit weer samenwonen.' En zo konden we er ook nog om lachen... 'Ieder zijn eigen weg, toch?' Ik had hem in ieder geval niet een illussie armer gemaakt.

Hij heeft me regelmatig liefdesverdrietig gezien en ik herinner mij de woorden van hem maar al te goed: 'Als ze toch wisten hoe je bent, gebeurde dat niet. Je lijkt zo losjes, zo wild en grappig maar feitelijk kun je heel rustig en zorgzaam zijn (kun je zijn, hè!).' En zo trok de vader van mijn dochter mij (onbewust) uit een dalletje en het gevoel dat ik al die traantjes niet moest laten. Of ik luisterde? 'Welnee... ik ben in al die jaren enorm veel kilo's afgevallen (komen er ook altijd weer braaf bij hoor, geen zorgen).'  Ook heb ik wel relaties gehad die gewoon zijn gesneuveld omdat ik net als Gordon wel verliefd moet zijn en echt van iemand moet houden. Een vriendschap-plus is niet aan mij besteed. Ik vreet nog liever mijn vibrator op dan dat ik met de benen wijd ga. Ik heb het geprobeerd hoor. 'Ik vind het niet tof.'

Ik hou er van als iemand verliefd op me is, van me gaat houden (in de loop van de tijd (niet direct, niet direct!), voor me door het vuur gaat en heel goed begrijpt dat ik niet in het gewenste patroon van de maatschappij mijn rol vervul. Ik heb nu éénmaal dromen en daar is de liefde er maar eentje van.

'Cappuccino met cheesecake, graag'










Reacties

Populaire posts van deze blog

Jaloers?

Zweefteefje

De piemel