Dans voor me

'Dans voor me, houd jouw string en pumps aan.' 'Heerlijk als een man je het gevoel geeft dat jij met jouw bijna 46 jaar zo enorm goed vormgegeven bent dat je een striptease kunt geven.' Mijn antwoord laat zich raden: 'Dat wil jij niet!'

Zelfspot is me niet vreemd en als ik voor de spiegel sta, in mijn blote ik, lees ik dit bericht en moet keihard lachen. Helaas heb je mensen die direct gaan visualiseren en ik maak voor de 'fun' een klein dansje voor mezelf. Ik weet nu heel zeker dat dit geen toegevoegde waarde heeft.

'Akkoord ga dan op jouw hurken zitten (met string en pumps).' 'Jeetje, een week geleden moest ik van de fysiotherapeut oefeningen doen en ik hoor hem nog zeggen: 'Als je hurkt dan train je de bovenbeenspieren.' Ik keek ook hem vreemd aan en vroeg met een benepen stem: 'Wanneer hurkt een mens?' En een week later kreeg ik het antwoord.

Als mijn bff-je binnenwandelt kan ik het niet laten om haar ook een lachkick te bezorgen en vertel haar het verzoek dat ik kreeg. 'Nooit geweten dat haar ogen nog groter konden worden dan dat ze al zijn.' Na heel veel minuten keihard lachen, vraag ik haar om te stoppen want mijn buik doet nu echt pijn (de fysio zal trots op me zijn).

'Wooo Maris, wat is dat toch met die kerels van onze leeftijd?' Zo gaan ze toch echt de boot missen (en wij ook). Ze lullen zich een paar jaren jonger, bewerken hun foto's en lopen als een stel schaamteloze jongetjes achter jongere vrouwen aan?' Het verschil tussen mannen en vrouwen is dat mannen willen scoren en vrouwen willen verzamelen. 'We zetten ze in een stoffige hoek hè!' Mannen maken zichzelf wijs dat als ze een date hebben dat de missie is geslaagd en vrouwen blazen de boel af als hij niet bij het behangetje kleurt.

'Ik vind je leuk en lekker. Al jaren trigger je mij', komt nog even mijn kant op. 'Hoe dan?' 'Hoe dan?' Ik zit gewoon thuis en doe werkelijk niets om überhaupt een jager uit zijn hol te laten komen. 'Ik weet het niet maar het is zo.'

Ik opper een andere strategie voor hem. 'Om te beginnen doe jouw best eens om mij als mens een goed gevoel te geven, trek eens wat tijd uit voor een gezellige avond, stop met de jonge god uit te hangen en achter alles aan te hobbelen (ik weet het: dat doe je niet :-) en misschien hang ik dan de huidskleurige sloggi aan de wilgen.

'Draag jij een sloggi?'




Reacties

Populaire posts van deze blog

Jaloers?

Zweefteefje

De piemel