Seksuele voorkeur

Over openheid gesproken. Ik pretendeer een 'open- minded- persoon' te zijn maar kom hier op terug: 'ik ben semi-open.' Naarmate mijn kroost ouder wordt veranderen de gespreksonderwerpen in ons huisje in dalende of stijgende lijn (het is maar hoe je het bekijkt). Het irritatie-level is bij mij bereikt als we samen naar een programma kijken waar een meisje vertelt 'non- binair' te zijn met een 'pan-seksuele' voorkeur. Ik vraag de wijsneus, naast me op de bank, naar de betekenis van deze woorden. En alsof de bliksem insloeg kon ik het niet meer verdragen. Ik vind het allemaal te ver gaan. Als non-binair mens voel je je niet man en niet vrouw en is het de dag die bepaalt hoe je naar buiten treedt. Pan is een duidelijk statement dat je bi-seksueel bent maar met de nadruk op aantrekkingskracht op persoonlijkheid en niet op geslacht. Wel schiet mij maar lek.

'Mam, wat vind je van transgenders dan?' Hierover ben ik altijd duidelijk geweest. Ik vind het intens verdrietig als een kind jarenlang zijn eigen lichaam als niet het juiste jasje ervaart. Ik heb bewondering voor mensen die welke transitie dan ook maar ondergaan om dichterbij zichzelf te komen. Ik weet hoe het is om niet in een lichaam te wonen dat bij me past. Mijn correctiehemdjes, slipjes, sportschool-abonnement zijn bewijsstukken dat ik ook alles probeer om de overgang te bewerkstelligen naar de balans in mijn persoonlijkheid en fysieke gestel.  Echter de natuur maakt jongens en meisjes in alle formaten, de ene niet beter dan de ander hooguit een kwestie van smaakvoorkeuren.

Ik ben een cis-hetero leer ik dezelfde avond nog. Dat is iemand die overduidelijk op een mens van het andere geslacht valt. Nu ben ik waarschijnlijk een 'cispannetje' want ik hou wel van een vrolijke stevige persoonlijkheid met een lief tintje. Maar eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat ik niet bijzonder snel iemand aantrekkelijk vind. Laten we maar in het midden of dit een beoordeling op uiterlijk of innerlijk vlak is. Gelukkig vind ik mezelf ook niet altijd 'appealing' en zo startte ik vanochtend met mijn 'mega-investerings-plan' en loop ik rond als een femme fatale terwijl de afwas naar me lonkt.

'Of ik genderneutrale toiletten noodzakelijk acht?' 'Als ik moet plassen en de damestoilet in mijn huis is bezet neem ik met alle gemak de herenhoek.' 'When nature calls', is er geen sprake van nadenken over mijn geslacht maar jaagt mijn blaas het lichaamssap met enorme snelheid door de urinebuis die ergens uit een grotje naar buiten komt.' 'Beter dan een orgasme.'

'Gezeik, allemaal!'

Reacties

Populaire posts van deze blog

Jaloers?

Zweefteefje

De piemel