Vissers

Waarom mannen niet praten?

Makkelijk zou zijn om te zeggen dat ze ook verbaal tot het zwakste soort behoren maar ach, ik ben de beroerdste niet en gooi er liever een paar onderzoekjes tegen aan, analyseer de zooi en trek een paar conclusies.

Als mannen stil zijn of niet reageren op jouw berichtjes, dan wil dat niet zeggen dat ze je niet leuk vinden maar dat je even op het verkeerde moment aandacht vraagt. Ze zijn dan druk met vissen of in ieder geval met zichzelf.

Mannen zijn allemaal vissers. Het gaat ze niet om één prooi in het bijzonder maar om een prooi in het algemeen. Hebben ze éénmaal beet dan maken ze er plaatjes van (in hun hoofd) en heel soms delen ze deze met het publiek. Dit doen ze niet snel, overigens. Ze kijken eerst of de vis lekker rond is, de geur uitnodigt om te gaan eten en na verobering zullen ze hun gevoelige systeem afwachten op een gewenste of ongewenste reactie. 'Bewegend vlees is lekker mals dus ze verwachten (kuch eisen) wel enig gespartel van de kleine zeemeermin.'

Er zijn visjes die mooi zijn aan de buitenkant, lekker ruiken maar iets te rap met hun bekje zijn. Deze visjes noemen we piranha's of de intelligente dolfijn. Ik denk nog even verder na, terwijl ik schrijf, tot welk soort ik behoor.

En zo besluit ik op basis van de feiten eens een profieltekst te maken die deze theorie mogelijkerwijze zou kunnen onderbouwen. Nu moet ik zeggen dat normaal gesproken, mijn grappige teksten vijf sterren opleveren op datingssites maar ik zelf de lijn doorbijt voordat ze kunnen ruiken. Mijn tekstje is dit keer simpelweg de waarheid: 'Ik ben een intelligente vrouw met gevoel voor humor, ik hou van lezen en schrijven. Ook ben ik nieuwsgierig naar nieuwe zaken en is persoonlijke ontwikkeling belangrijk voor me. Mijn voorkeur gaat uit naar vriendschap met mannen en vrouwen die net als ik humor hebben.' Vol verbazing zie ik dat er een enkele like komt maar nog steeds veel bezoekers die na het lezen van de tekst als de sodemieter verdwijnen.

Nog steeds is mijn denkproces in volle gang want ik ben eigenlijk een lief baby dolfijntje met de bek van een piranha. Fair enough, ik heb ook een enkeling gebeten (die het niet had verdiend) maar wat kan ik er aan doen, mannen praten namelijk niet.

En waarom kunnen vissers dan eigenlijk niet praten? Omdat als ze gaan praten een dolfijntje dan direct door heeft of het oprecht is wat ze zeggen. Een dolfijntje helpt doorgaans mensen die hulp nodig hebben maar ze kan ook hoog springen en snel verdwijnen, als ze er geen trek in heeft. Met haar mooie ogen verraadt ze haar gedachten niet en zo blijft ze altijd in het achterhoofd van de visser. 'Ze is lief en kent geen rancune en zal misschien haar hoofd nog een keer laten zien als de juiste lokroep wordt uitgestoten.'

'Misschien hè, heel misschien... ze gebruikt altijd haar verstand.'



Reacties

Populaire posts van deze blog

Jaloers?

Zweefteefje

De piemel