droomballon


Als ik met hem praat, besef ik me dat we ouder zijn geworden. 'Ik verheug me op het opa-schap', zie ik hem getypt hebben. Mijn ogen worden groot en ik vraag hem om nooit meer die dingen te typen zolang ik hem in gedachten heb als jonge god. 'Asjeblieft, laat mijn droomballon heel!'

Voorzichtig aan ben ik weer aan de boemel- en sjoemel en heb ook serieus aansluiting bij jongere mannen. Ik weet nog niet of ik dat zo egostrelend vind. Als ik het begrijp is dit voor mannen doorgaans wel belangrijk en stijgen zij op de ladder des aanziens (onder de mannen).

Met mijn behoefte om nooit volwassen te worden, denk ik vaak dat ik het leuk vind om ook op die manier te worden benaderd. Hier moet ik op terug komen. De gesprekken met jonge goden zijn al lang niet meer mijn gesprekken. Ik haak vrijwel onmiddelijk af bij een partij dom gelul over hete seks. Bij visualisatie en met mijn inlevingsvermogen moet ik vaststellen dat ik echt geen zin heb om me gigantisch uit te sloven in bed, op de keukentafel, achter de kerk of in de te krappe auto. Piemeldiertjes vinden het echt fantastisch en zien de rijpere vrouw als de ervaren vrouw en daar zit de verbinding, denk ik. Mijn 'been there' en 'done it' maakt dat ik me niets hoef af te vragen. Het heeft op mij geen onuitwisbare verpletterende indruk gemaakt dat ik het ernstig graag zou willen uitvoeren. Niet nu en ook niet in de toekomst. Feit is dat ik ouder ben geworden en niet persé wijzer maar wel luier. Met het proces der aftakeling komt ook een kant in mij naar boven dat ik wel heel graag iemand echt wil leren kennen, alvorens ik overga tot de daad. 'De daad is in mijn ogen een zwaar overschat onderwerp waar menigeen blosjes van op de wangen krijgt. Ik denk dat dit bij gebrek aan wisselende partners goed te verklaren is. Zodra je boven het landelijke gemiddelde zit en nog heel veel jaren hebt te gaan, weet je wel beter. 'Het kan fijn zijn!'

'Praatjesmaker, ben jij!''Jij zit gewoon met jouw vriendinnen braaf op een stoeltje een biertje te drinken en je vreet helemaal niets uit.' Ik lach me slap als mijn zusje, die wellicht lang wat anders heeft gedacht , eindelijk tot deze conclusie komt.' 'Dat wat je ziet, is meestal niet wat je krijgt.' 'Iets over sprookjes en geen happy end', zeg maar. Ik kijk haar aan en vertel dat mijn wilde haren zijn verdwenen. Ik heb veel geleerd en uitgezocht de afgelopen 10 jaar en bij gebrek aan voldoende hoogtepunten, ga ik graag zitten voor een biertje met een leuk gesprek.

Ik vervolg mijn gesprek met de jonge god waarmee ik ooit de meest geweldige vrijages (zo noemen oudjes dat) heb gehad. We babbelen nog over de kinderen en besluiten dat we elkaar nooit meer zullen zien omdat we graag goede herinneringen bewaren en al lang niet meer 'so fucking mad' zijn dat we met kramp in de benen elkaar willen opvreten.

Je zit voor altijd in mijn hart en laat me weten als je opa wordt!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Jaloers?

Zweefteefje

De piemel