Liefde gaat door de maag

Mens, wat zie jij er goed uit!' Dit hoor ik de laatste tijd zo vaak dat ik me serieus zit af te vragen, hoe beroerd ik er voorheen uit zag.

Als ik vanochtend mijn favoriete jeans aan doe, maatje 28, moet ik op mijn bed gaan liggen. Ik heb dat als kind gezien van mijn moeder. Ze vouwde haar benen over elkaar en kreeg altijd alles weer dicht. Gedisciplineerd als ze was, at ze bijzonder gezond en zodra de asperges op tafel kwamen en het kookboek erbij, wisten wij hoe laat het was. 'Mama is op dieet.'

Mijn hele leven wens ik mezelf iets meer bips toe dan dat ik had en ik moet nu concluderen dat ik de wens per direct herroep. Met de overgang op de loer, realiseer ik me dat ik heel snel moet zorgen dat die extra kilo's (nee, geen pondjes zoals mijn moeder zichzelf altijd kon troosten) verdwijnen. Ik denk dat het goedkoper is om af te vallen dan dat ik een nieuwe garderobe moet aanschaffen. Ook hou ik niet van grote badpakken en corrigerend ondergoed. Op zich handig dat het bestaat maar het is gewoon niet wat ik voor mezelf voor ogen heb. Nu zijn er legio mensen die ik ken, die ik veel mooier vind met een paar kilootjes meer maar zij hebben dan ook de bijbehorende 'curves'.

Als ik voor de spiegel sta begin ik aan mijn vet te trekken en probeer me voor te stellen wat er overblijft na eliminatie. Ook schiet door mijn hoofd dat er manieren zijn om operatief vet te verplaatsen. Ín gedachten ben ik ineens Betty Boop. Al snel trek ik de conclusie dat ik niet geschikt ben voor allerlei ingrepen waar ik weer eeuwen voor nodig heb om te herstellen. 'Life is too short to waste time!

Ik ren naar beneden, naar boven en weer naar beneden (dit lijkt op een poging om te gaan sporten) en duik achter de laptop. Binnen no time heb ik mijn dieet gevonden en wat schets mijn verbazing: 'asperges.' Ik kijk even naar wat ik niet mag hebben. Augurken, waar ik verslaafd aan ben, zijn uit den boze. Heel even geef ik mezelf een excuus dat mijn werk als masseur misschien wel heeft gezorgd dat ik gespierder ben geworden. Ik check nog even snel het trilniveau bij bewegen en parkeer de flauwekul heel snel.

'Maris het is tijd om wat ballast weg te gooien. Ik druk op de verzendknop voor mijn vitaminenbestelling en ik ga een maand op dieet. Mijn doel is uiteindelijk 5 kilo afvallen, om het realistisch te houden. Mijn wens is dat ik al mijn mooie contouren die moeder natuur ooit had bedacht terug krijg.

Wie doet er mee?


Reacties

Populaire posts van deze blog

Jaloers?

Zweefteefje

De piemel