De spiriwiri-man

Meestal zien deze mannen er best fris en uitgeslapen uit waardoor je niet direct door hebt dat het absoluut geen 'hunk' is. Nu heb ik niets tegen spiritualiteit maar enorme moeite met de wijze waarop sommige mensen dat uitkramen. Alles gaat over energie en balans bij ze. Ze vreten je de kast leeg als je niet oppast (hun veganshit is best duur en daardoor beperkt aanwezig). Mijn conclusie is dat dit doorgaans gewoon luie, instabiele egoïstische mensen zijn. Ik heb het niet over mensen die echt spiritueel zijn want deze  braverikken' etaleren het niet. 

'Ik voel het al hoor! Je bent een positief mens en geeft veel!' Vrijwel onmiddelijk stijgt mijn behoefte om bier en bitterballen te bestellen (mond vol is niet praten immers) en hem te laten betalen (ik geef niets). Als de wereld afhankelijk wordt van deze mensen dan kunnen we net zo goed direct massaal in een kringetje voor het vuur gaan staan en elkaar een duwtje geven. 

'Zeg vertel eens, heb jij een goede jeugd gehad?' Ik kijk even naar de gekke spijkerbroek en nog merkwaardigere gezondheidsstampers. Mijn ogen weten niet hoe snel ze boel moeten analyseren en ik durf niet meer dichtbij te komen (straks stinkt hij ook nog). Serieus, moeder natuur heeft in de fysiologische reactie ook zweet gegooid. Tandplak kan ook stinken, overigens. Ze vinden zweet lekker en dierlijk. Natuurlijk is de lichaamsgeur allesbepalend om over te gaan tot voortplanten maar in mijn beleving wordt dit vaak verkeerd toegepast. De spiriwiri draagt vaker zijn shirt dan wenselijk, laat zijn overmatige borstbeharing boven het goedkope vormloze gevalletje uitpiepen en is er van overtuigd dat hij dichtbij zichzelf blijft. Hij zou zich kunnen afvragen waarom mensen niet dichterbij hem komen. Maar goed, ik ben ook zo'n trutje met deodorant en een paar flessen parfum en tubes zendium op voorraad. 

Mijn groeiende afkeer voor spiriwiri's is niet tegen te gaan. Het is een ontwikkelingsproces dat ik door maak met als resultaat dat ik nog meer verdwijn in de ogenschijnlijke oppervlakkigheid. 'Ja want dat heb ik als feedback gekregen.' Daar kan ik wel om lachen want inmiddels ken ik de spelletjes van dit soort. Als ik mijn muil opentrek worden ze boos en stoot ik ze van hun eigen podium (ik gaf ze het podium niet).  

'Oh ja, ik moet nog antwoorden, hè?' 'Ik heb een vreselijke jeugd gehad en dat verklaart waarom ik ben geworden wie ik ben. Discussie voorkomen en excuus voor de spiriwiri: 'Zij is verpest en kan er niets aan doen!'

'Einde conclusie!'



Reacties

Populaire posts van deze blog

Jaloers?

Zweefteefje

De piemel