Hoogvlieger

Soms vlieg je iets te hoog en ben je even vergeten dat de voeten op de grond horen. Als mijn rechter vleugel lam raakt, val ik op mijn edele snuit op de grond. Vol verbazing kijk ik rond en vraag me af wie die boom heeft neergezet. Fuck zeg, dat doet even pijn als ik er tegen aan vlieg. 'Au, au...piept het kleine meisje dat even naar haar moeder wil rennen maar moeder kijkt en zegt: 'meisje, je moet gewoon op jouw voeten gaan staan, kusje erop en klaar'. Gvd... de lat te hoog gelegd ondanks mijn overtuiging dat je de lat altijd laag moet hebben.

Nu kan ik gaan wachten op antwoorden op de vele vragen die ik heb maar god oh jee... De boom stond er gewoon en wie deze heeft neergezet is niet interessant eigenlijk. Dus ik wacht maar eens niet op bevrijdende woorden. Ik ga de boom ook niet kappen deze mag gewoon daar staan want het is geen feest om niet in bos te staan maar alleen, helemaal alleen. Even de boom gekust en natuurlijk geprobeerd in gesprek te komen maar bomen praten niet terug. Er zijn mensen die wat anders beweren, een prinsesje bijvoorbeeld maar goed prinsesjes leven ook in een sprookje dus ik neem het wel voor lief. 

De zon schijnt, Pasen (de leukste feestdagen van het jaar) is bijna daar. Net als ieder jaar ga ik kijken naar mensen die graag vuurtjes oplaaien... ik maak er gebruik van en gooi wat in het vuur. Heerlijk om de goudvonkjes van het vuur te zien dwarrelen en dan te bedenken... Oh ja, oh ja... het is mijn gouden jaar (op 1 januari jl. besloten).

Fijne Paasdagen, geniet van de zon en niet te hoog vliegen.

Liefs, Marissa






Reacties

Populaire posts van deze blog

Jaloers?

Zweefteefje

Marathon