De ene bidt tot een god, ik bid godloos in de ruimte

De ene bidt tot een god, ik bid godloos in de ruimte… Ik begin met de woorden: Als er een god bestaat, mijn oprechte excuses dat ik niet geloof in u. Dat komt omdat ergens in de lijn niemand mij hiervan heeft kunnen overtuigen, overigens.

Geen antipathie - kwestie maar gewoon niets en gedoemd om te putten uit eigen geloof. Ik geloof in… Poeh… even nadenken… Ja, ik heb het… Ik geloof dat je het altijd alleen moet doen… Je komt alleen op aarde en gaat er alleen weer af.

Op mijn pad komen altijd wel vreemde situaties voor en gelukkig weet ik niet beter hoor, anders zou ik nog gestoorder worden dan ik al ben.  Als ik besluit (heel lang geleden) om te gaan schrijven heb ik het gevonden, ik geloof dat ik mijn passie heb gevonden. Een laptopje of papier met pennetje en Marisje is blij. Als ik dan overstag ga en me laat zien, me laat ‘ontdekken’ rolt mijn eerste boek Zomerhormonen van de pers af. Er volgt een fantastisch feestje (lekker betaald door anderen) en ik simpele ziel ben hartstikke blij… beetje feest hebben zonder rekening. Nu moet ik nog wel even zien dat ik ook een gevierd schrijfster ga worden maar ik heb het zelf al gevierd in ieder geval. Ja, jeetje… je moet het alleen doen, toch?

Laten we eerlijk zijn, als je schrijft moet je vooral heel erg van schrijven houden want die bestseller is geen logisch gevolg. Nu wist ik dat al wel maar heb wel eens het idee dat mensen me zakken met geld toedichten alsof het de normaalste zaak van de wereld is. Nu vind ik natuurlijk ook dat ik dat verdien hoor want ik moet er best veel voor meemaken en doen.

Anyhow… het grootste compliment komt bij me binnen… Mijn boek is goed genoeg om illegaal te verspreiden… Wel ja natuurlijk… Hoe hadden we die bestseller nu weer in dit plaatje bedacht? Ik kan er wel een beetje boos om worden want ik schrijf gratis voor iedereen op mijn blogs, ik schrijf wekelijks een column (kost de lezer geen drol), ik betaal netjes mijn rekeningen en vind het best een vergrijpje om mijn boek met foto’s en verhalen zo te verspreiden. Maar ach… eerlijkheid duurt het langst en ik besluit me niet te laten afleiden door deze onzin. Want ik geloof, ik geloof dat het geen fluit uitmaakt op de balans en al helemaal niet op de mijne… Wat in het vat zit, verzuurt niet en we kennen allemaal Karma wel… dus als je me vraagt hoe gaat de verkoop?, is mijn antwoord:

Fantastisch!

Officiële verkoopadressen Zomerhormonen:
AKO Centrum Enschede
Last Minute (tankstation Hogelandsingel) Enschede
Bruna te Losser
In-Outbooks (webshop)
Bol.com
En te bestellen bij alle boekenwinkels!




Reacties

Populaire posts van deze blog

Jaloers?

Zweefteefje

Marathon