Heksenjagers, the good and the bad

Ik moet toegeven dat van de vriendinnengroep, ik samen met nog eentje met stip genoteerd sta op de heksenlijst. De anderen hebben een leuke rol en functie derhalve, ze halen hun schouders op, lachen om ons en weten wel beter.

De opperheks is mijn grote voorbeeld. Ze kookt als de beste, is het meest zorgzaam en bulkt van de humor. Als ik haar hoor praten hoe zij tijdenlang haar stinkende best heeft gedaan om de heksenjager bij zich weg te houden, is het alsof ik luister naar een potentiële bestseller.

Ik ken haar en mezelf als geen ander en achter elk theaterstuk dat wij opvoeren zit natuurlijk een verhaal. Je moet als jager niet met een lullig stukje voer aankomen want daar happen wij gewoon niet op. Je zult toch met grof geschut ons duidelijk moeten maken dat je echt van ons kunt houden. Wij verwachten niet direct dat je van ons houdt maar we houden wel graag van het gevoel dat we de enige voor je zijn. En zo begreep deze man dat hij echt alles uit de kast moest halen om haar uiteindelijk te ontvoeren naar zijn huis om het hun huis te maken. (Knap lastig als ze t-shirtjes draagt met 'Ik ben er klaar mee').

Als ik dan in gesprek ben met een potentiële heksenbezweerder, kijkt zij met me mee. 'Haha Marissa, jij bent best grappig. Ik ben benieuwd of die man dat aan kan.' Als ik zie dat de man een typefout heeft gemaakt in de naam van zijn bedrijf, ben ik als ondernemer gealarmeerd en zoek even op internet om te kijken. Natuurlijk zie ik een voorteken en meldt dit met de grootste smiley op de app. 'Sherlock-Holmes-vaardigheden' hoef je hiervoor niet te hebben.' Omdat zijn vermeende curriculum vitae mij overtuigt dat hij tegen een intelligent stootje kan verwacht ik niet dat ik direct word ontmatcht. Maar helaas, ook intelligente jagers haken af als de prooi een beetje uit het vizier wandelt.

'Mijn vriendin meld ik dat ik nu al binnen een halve dag ben geëlimineerd.' Lachend appt ze me dat wij geen slingers hoeven op te hangen maar dat we het feest zelf zijn.'

En zo hebben we de hele avond enorme lol om de heksenjagers die niet doorhebben dat wij goede heksen zijn.


Reacties

Populaire posts van deze blog

Jaloers?

Zweefteefje

De piemel