Grenzeloos veel geluk

'Hey hallo slaapkopjes! Geniet jij ook ieder jaar, net als ik, van de heerlijke 1 januari-roes?'

Alle leftovers vreten we op en geen enkele regel geldt, op deze dag, in mijn huis. Een beetje moe, een beetje beroerd van wellicht drankmisbruik, een gemakkelijke outfit en misschien moeten jullie nog naar mensen toe maar ook dat valt bij mij onder regels en doe ik niet aan mee. Het zou ook niet oprecht zijn als ik nu voor de deur stond, bij je, dus ik kom niet. Ik hoop op vergiffenis ;-)

Middernacht knalden mijn buren gigantisch veel vuurwerk (geld) de lucht in en wij hebben er echt van genoten (met de gesloten portemonnee). Zelden profiteer ik van anderen maar ieder jaar geniet ik met volle teugen van het stupide vuurwerk dat adembenemend mooi is maar in mijn ogen een domme investering. Slecht voor het milieu, gevaarlijk en geen Mauritius voor die mensen maar wel voor mij. 'Keuzes maken, alles draait om keuzes maken dus trek geen lip, sufferd.'

Mijn eerste actie deze dag was een beleggingsaccount openen. Ik heb het afgelopen jaar, iedere knal weggehuild en bij alle sterretjes die eruit voortvloeiden gelachen en mezelf rechtop gezet. Vroeger, (gisteren en die tijd daarvoor) had ik altijd de neiging om mijn frustratie, verdriet of woede af te reageren door heel hard tegen de bank of mijn bed te schoppen. Maar daar heb ik van geleerd en ik schop een paar keer mijn geliefde kussen. Ík moet vooral mezelf geen pijn doen. Mijn vriendin slaat een arm om me heen en zegt om 24.01 uur: kom maar even hier en ze knuffelt me goed. Wel sist ze in mijn oor: 'Niet tegen harde voorwerpen trappen, Maris.'

Ik lig uren wakker en als ik om 9.30 uur mijn bed uit word gezeurd (door mijn trouwe huiskat Fistik), laat ik me uit mijn bed glijden. 'Heerlijk, ik hou van deze dag'. De dag van de hoop, geen regels en samen met een kop koffie ga ik mijn laatste plan voor 2018 officieel inluiden. Ik ga beleggen, mensen mooi maken, reizen en alles doen wat ik wil, binnen mijn bereik. Mijn spaarcentjes gaan we zien te vermenigvuldigen met een leuke factor zodat ik een leuke investering doe, met return on investment.

Ik denk dat het beter is dan investeren in mannen want ik ben te goedgelovig. Althans, ik ben niet goedgelovig in de acties van de labbekakken maar geloof in de goedheid van de mens. Dus een paar goede argumenten en ik ga met je mee. 'Vooruit, dat was vroeger en ik leef nu.'

Op de valreep, kort voor de kerst, van 2017 wist ik mezelf te redden van een mogelijk kutverhaal en ik ben trots. Echt super trots op mezelf. Hij stuurde me een appje met vragende armpjes en ik dacht... 'yeah right, Marissa gaat niet op de reserverbank zitten.' Mijn respons was simpel: dank je! Geen oeverloze woordenvloed dat ik hem een dikke lul vond maar gewoon dank je. Men zegt dat mannen ook gevoel hebben en ik realiseer me dat hij me even niet zo leuk vindt. 'Sorry meneer, ik ben geen nummer twee, drie of vier.' Mijn bescheidenheid is ver te zoeken. Maar daar bied ik mijn excuses niet voor aan. Het is 1 januari en dan mag in mijn wereld alles en niets moet.

Ik wens iedereen een geweldig goed 2018 en hoop dat iedereen grenzeloos veel geluk ontvangt.







Reacties

Populaire posts van deze blog

Jaloers?

Zweefteefje

De piemel