Engeltje in bed

'Nee, nee en nog eens nee, Marissa. We hebben afgesproken dat je alleen nog maar een engeltje bent. Engeltje in bed alleen, is niet voldoende!'

'Wel allejezus, ik heb de afgelopen tijd alleen maar excuses aangeboden voor allerlei wanstaltige uitingen van me, ben door het stof gekropen omdat ik gewoon niet het recht heb om zomaar iets te roepen (als ik het niet zeker weet). Het vervelende is alleen dat mijn onderbuik me doorgaans niet in de maling neemt. Maar ja, dat is zo vaag hè! Je moet altijd luisteren naar jouw buikgevoel maar mag het niet uitspreken en er al zeker niet naar handelen. Dat is gemeen en wekt de indruk dat je een gestoorde trut bent (ben ik). Vooruit... ik ben weer aan een sessie met de therapeut toe, concludeer ik. Ik wacht alle argumenten van de psycholoog af. Wedden dat hij zegt: 'foute man en klaar is Kees.'

Wel moet ik zeggen dat niets zo goed bij mij werkt als een man voor iemand anders gaat. De tranen beperken zich tot een klap in mijn gezicht en het woordje au, met één rollende bittere traan (die ik rap met mijn tong van mijn gezicht veeg, omdat ik niet naar mijn gevoel heb geluisterd). Verder dan: 'Gefeliciteerd, je mag hem hebben', kom ik niet. Ook vind ik mezelf vaak beter gelukt dan de eerste keus en vermoed ik dat mijn coach me met mijn persoonlijkheidsverfijning mag blijven helpen. 'Blond haar gaat me echt te ver. Hahaha... echt ik heb altijd verloren van blondines. Of hebben zij verloren?' Mij krijgen ze niet onzeker hoor. Dat is een gave die ik van mijn moeder heb (mee)gekregen. Wij vrouwen maken dat zo belangrijk maar mijn ervaring is dat het bij de meeste mannen om basale zaken gaat, zoiets als 'gaten' en 'vullen'. Vrouwen kijken naar de concurrent, vreten zich vol en gaan op dieet. 'Pas moi.'Ik kijk en ga met nog meer overtuiging de straat op (beetje hoeren en sloeren en alleen mijn bed weer in) en denk: 'another one down'.

Ik proost op het leven en neem me voor dat ik in 2018 ook dat deel van mijn leven totaal anders ga benaderen. Geen oeverloze gesprekken, berichten, chats of apps. Geen foto's in sloggi (ook niet in blote kont) of hijgende geluidjes op Facetime voor mij. Een kerel, die voor de deur staat met een bos bloemen, fris en fruitig (met een glimlach op zijn snoet omdat hij zo graag bij me wil zijn) is de maatstaf (mits ik hem ook leuk vind, of course). 'Laat het geen uitnodiging zijn!'

Mijn cursusboek beleggen is binnen en ik vind aandelen nu al leuker dan obligaties. Het verschil zit in 'hebben' en 'lenen'. Ik heb gewoon liever dan dat ik leen! Dus voor alle vrouwen: voel je door mij niet bedreigd want ik heb een klein beetje eigenwaarde (klein beetje hoor) en ik leen nooit!







Reacties

Populaire posts van deze blog

Jaloers?

Zweefteefje

De piemel