de normale gast

'Als je geen verwachtingen hebt, ga je niet op jouw snuit.' 'Als je niet op zoek gaat naar iets dan zul je er door verrast worden.'' Ík ben er niet zo mee bezig hoor, komt vanzelf'', hoor ik hem zeggen. Een paar zinnen die me de laatste jaren behoorlijk aan het denken hebben het gezet.
Sterker nog, ze hebben dusdanig veel ergenis bij me opgeroepen dat ik er echt niet meer in geloof. Ik ben het type 'Slingers moet je zelf ophangen' en dus absoluut niet het nonchalante stoere type dat rigide is.

'Fuck it' met je: 'ik wacht op je, 'damn you' met je: 'ik heb geen haast.' En nog meer scheldwoorden, die ik achterwege laat. Natuurlijk ben ik mijn roeping misgelopen als het gaat om een analyserend beroep (had ik er nog iets aan verdiend, hè!). 'Nee Marissa, je moet er gewoon heel losjes mee om gaan. Gewoon zien wat er komt en vooral niet alles willen weten voordat je ergens aan begint.' Ik vermoed dat mijn verstandelijke vermogen me vaak te snel af is en luister aandachtig naar een dame, die mij vertelt hoe zij de zaken aanpakt op Tinder.

Als ze begint met het haar verhaal, vermoed ik dat ze als inflitrant van Tinder werkzaam is en een beetje commissie ontvangt voor nieuwe leden. 'Luister, ik heb al enkele relaties er aan over gehouden en onderhoud nog steeds een leuk contact met al mijn 'datingsite ex-en.' De brede glimlach op haar gezicht, is me niet ontgaan. 'Ik denk daar verder over na en vraag me af waarom zij lacht en ik niet.' 'Geen verwachtingen hebben', is haar antwoord. Alarmbellen rinkelen in mijn kop want dat woord heeft me in haar macht. Ik ben goedgelovig en heb deze eigenschap lang onderdrukt. Ik vermoedde dat mijn goedgelovigheid me vaak in de luren heeft gelegd en besloot een tijd geleden om scherp te blijven. Het resultaat daarvan was nog slechter dan de opbrengst van goedgelovigheid (goede contacten met ex-en, holadiejee).

En zo begeef ik me in een interne discussie. 'Ik zou moeten kijken of er een middenweg mogelijk is en ik activeer even mijn Tinderaccount. Ik gooi er dit keer ook minder mooie foto's op en vermoed dat me dat misschien wel brengt bij de normale gast (kan niet ontkennen dat de leuke kerels in het verleden voor minder sex-appeal zijn gegaan, sorry dames). Vervelend is dat ik na een tijdje rond te kijken, weinig tegen kom en ik heb al weer de neiging om het account te deactiveren. 'Maar nee', we handelen niet meer zo (vanaf vandaag) en gaan gewoon zien wat er komt. 'Geen verwachtingen hebben en niet op zoek gaan want dan komt de allerleukste normale gast vanzelf.' 'Dat zou toch een makkelijke manier zijn om te krijgen wat je zou willen?'

Ik plan ook geen vakantie meer, ga niet meer uit eten, maak mijn huis niet meer schoon want als je geen verwachtingen hebt, komt alles vanzelf: een heerlijke reis, fantastisch eten en een hut waar je van de grond kunt eten.'

Mijn leven is nog nooit zo eenvoudig geweest.






Reacties

Populaire posts van deze blog

Jaloers?

Zweefteefje

De piemel