Seks en ik

'Oooh wat zie je er vandaag weer mooi uit.' Het schaamrood loopt op mijn kaken want ik realiseer me dat ik dat natuurlijk niet vind. En dat is nu net, waar ik drastisch een einde aan moet maken. Ik dank de dame maar ze gaat nog even door... 'Waar is die vrouw gebleven, die met een prachtige poster in mijn winkel hing?' Met een grap probeer ik me hieruit te redden maar besluit dat ik ook dat niet meer moet doen... 'Gewoon oprecht blijven', Maris.

Dus ik zeg... 'Joh, het was zo'n verschrikkelijk moeilijk jaar voor me. Alle vermeende zekerheden bleken onzeker en ondanks dat ik alles het hoofd heb kunnen bieden, hebben ze me beïnvloed.'
Maar deze dame is nog niet klaar met me en geeft me een volledige uiteenzetting van haar gedachten over mij. Zoveel complimenten en aardige woorden dat ik me compleet onpasselijk begin te voelen. Echter zoals mij is opgedragen: ik bedank haar en beloof dat ik weer  terug kom (met rode lippen en een volle glimlach). Opeens schiet door mijn hoofd dat ik altijd word vergeleken met de zon en een diamant. 'Dat is wat ze bedoelt', denk ik. Ik herinner me de app van mijn vriendin Es, boos was ze, vreselijk boos dat ik maar niet mezelf zag zoals zij mij zag. Sorry, Es!

Ik rijd door naar de kapper. Ook ik heb ogen in mijn hoofd en zie dat mijn hoofd drastisch onderhoud nodig heeft. Helemaal happy loop ik de kapsalon uit op naar mijn volgende afspraak. Deze dag was een drukke dag met heen en weer rijden, van afspraak naar afspraak. Die dag was ik begonnen met een beetje seks in mijn haar en mijn leren rokje bevestigde deze gewenste uitstraling. De hele dag ben ik gebombardeerd met complimenten en redelijk confuus loop ik mijn huis binnen. Mijn dochter opent de deur, zet een paar grote ogen op en deelt haar feedback zonder nadenken:
'Mam, wat zie je er uit zeg! Maar goed mam, ik heb make-up voor je gekocht en de rode lippenstift is echt heel rood!'

Als ik in de avond anoniem word gebeld, ontwaak ik... alles lijkt weer terug te komen. Ik neem me voor dat ik 2018 met kleur ga beginnen en wat heb ik heerlijk geslapen!



Reacties

Populaire posts van deze blog

Jaloers?

Zweefteefje

De piemel