Mijn vader Gert Wevers

Wij denken de meeste mensen te hebben geïnformeerd over het overlijden van mijn vader. Maar net als hij mijn leven niet in detail kent, kennen wij zijn leven, vrienden, kennissen ook niet allemaal. Een ware zoektocht voor ons om iedereen te benaderen als je niet weet wie onder de noemer iedereen valt.

Eind september is mijn vader overleden en vanzelfsprekend was hij ziek. Het is verschrikkelijk stil zonder hem want spraakmakend is hij altijd geweest ondanks dat hij een man was van weinig woorden. Hij geloofde niet in een leven na de dood of een hereniging na de dood met onze moeder maar eigenwijs als ik ben, geeft mij dat troost dat hij terug is bij zijn grote liefde.

In stilte hebben wij afscheid van hem genomen omdat hij dat zou hebben gewild. Wij hopen op begrip dat wij u wellicht over het hoofd hebben gezien. Nu twee maanden later, schrijf ik dit stuk om te plaatsen op zijn Facebook-pagina want zoals mijn vader was, volledig beschermd en ik krijg het niet voor elkaar om zijn profiel zomaar te verwijderen en kan ik ook niet zijn berichten lezen en daar netjes op antwoorden.

Onze vader:

Trouw aan zijn opvattingen,
Wars van theater,
een leven lang zichzelf gebleven.


Reacties

Populaire posts van deze blog

Jaloers?

Zweefteefje

De piemel