'Love me tinder, love me sweet.'

'Love me tinder, love me sweet'.

Het moment is weer daar dat ik een simpel profieltje heb gemaakt op een datingsite. In tegenstelling tot wat ik altijd heb gedaan, kies ik voor de directe benadering dit keer en val, bij aanvang van het chatcontact, met de deur binnen. Geen onnozel gezwam voor mij meer maar direct uitzoeken of het gezond vlees is en ik niet eindig met de hond in de pot of een liefdesverdriet-vergiftiging. De teefjes, vreten graag mee dus ik gedraag me maar mannelijk, lekker duidelijk. Misschien een kansloze missie, wederom, maar ik investeer graag zo weinig mogelijk om tijdig een negatief return-on-investement te kunnen voorkomen.


Wel was ik aangenaam verrast op het aanbod. Er zijn best veel mooie mannen op de markt. Hun status en persoonlijkheid  is me niet geheel duidelijk maar om het positief te houden: 'Er is een nieuwe lichting vrijgekomen.' En zo raak ik in gesprek met een mooie man met, in aanvang onduidelijke persoonlijkheid. Tjah, ik ben niet zo goed in mannengezichten lezen en alle theoriëen ten spijt (ogen te ver uit elkaar, te smalle onderlip, kleine oren etc...): ik zie het gewoon niet.

'Zeg vertel eens iets over jezelf, typ ik na de tweede verplichte uitwisselingszinnen dat we er wel fantastisch uit zien.' 'Vader van een meisje, sport vijf keer per week en tijdens werk ook, hou van reizen en ben niet geschikt voor 'friends with benefits.' Deze introductie vertelt mij dat ik het vermoeden heb, niet mijn match te hebben gevangen. Ik besluit nog even door te babbelen want ach misschien is hij gewoon obese en is er een gezondheidsreden om nagenoeg iedere dag te werken aan het lichaam en is dat co-ouderschap te realiseren omdat het meisje mee mag sporten. En dan kom ik aan de beurt. Ik vertel een beetje want om nu alles neer te liggen, is me te veel moeite op de chat. Dus ik hou het kort: ik werk, ben al jaren alleen en doe niet aan seksdates en wil alleen investeren in de liefde.' Zo hupsakee... telefoon even aan de kant, wat drinken pakken en een beetje met een schuin oog naar de televisie kijken, bedenk ik me een half uur later dat hij lang stil blijft. Ik open de app en zie dat hij me heeft ontmatcht. Ik vraag me even af wat voor poep ik nu weer heb uitgekraamd want ook ik heb onaangename eigenschappen die mannen laten wegrennen. Maar nee... niets bijzonders alleen de woorden seksdates en liefde waren belangrijk in de chat. Ik maak mijn ogen groot en realiseer me dat er nog niet veel is veranderd. Ik geef natuurlijk niet op nadat de eerste beste 'vlerk' niet fatsoenlijk genoeg was om even het gesprek netjes af te ronden.

Eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik het waardeer dat er direct een einde is gekomen aan de chat. Ik moet nog oefenen want ik heb toch tien zinnen te veel getypt.

Akkoord: 'I will keep dancing on my own :-)





Reacties

Populaire posts van deze blog

Jaloers?

Zweefteefje

De piemel