Jagerstaal

Hoi!

'Hoe is het met je? Al weer (weer?) fully in love?' Regelmatig ontvang ik dit soort berichten en heb inmiddels leren lezen, het is een vreemde taal van mannen. Je kunt hiervoor geen taalcursus volgen. In eerste instantie is het echt handen- en voetenwerk om het te vertalen en tot een communicatievorm te komen maar... inmiddels ben ik de taal machtig. Er staat: 'Hoi!' Hoe is het met je? Kan ik je neuken of word je door een ander geneukt.'

Had ik in het verleden de behoefte om tot een gesprek te komen met dit soort, beperk ik me nu met het korte antwoord: Goed! 'Goh Marissa, wat ben jij kort van antwoord dan gaat het zeker echt goed met je. 'Wauw Maris, je bent ook zo lekker. Echt hoor, echt... een snoepje ben je.' 'Wat het woord "goed" al niet los kan maken', denk ik. Niets is minder waar natuurlijk want ook dat is een onderdeel van het strategisch taalgebruik van de jagers. Hij zegt:'je hebt geen vent dus ik wil je neuken!' 

Ik frons mijn wenkbrauwen maar let wel op dat ik geen lelijke fronsrimpels maak want als de klok 12 keer slaat, blijft jouw hoofd in die stand staan. Althans dat zei mijn oma altijd... 'blijf lachen en om klokslag 12 zorg je dat je op jouw mooist bent.' Ik voel me even net als Assepoester, om klokslag twaalf komt vast de gouden koets met paarden en mag ik naar huis. 

En wat doe ik er nu toch mee... ik realiseer me dat ik ouder word en er langzamerhand mee weg kom om een zoon te adopteren. Gewoon zo'n lekkertje van 25 waarmee ik me heerlijk kan vermaken, zonder verplichtingen. Ik gooi er wat eten in, neem hem mee op vakantie en aanschouw (stiekem) die heerlijke kont en bedenk me dat zolang er geen bloedverwantschap (ik zei niets over gemeenschap!) is dat ik het best aannemelijk kan maken voor de buitenwereld. 'Ik heb immers een groot hart.' Of is dit raar voor een vrouw?'

"Keep smiling!"




Reacties

Populaire posts van deze blog

Jaloers?

Zweefteefje

De piemel