600.000 keer leuk!

Na niet lang nadenken, maar vooral erg veel last te hebben van mezelf en mijn drukte, gooide ik mijn Facebook-profiel dicht, mijn blogs keek ik niet naar om en Linkedin-paginaatje werd minimaal bezocht door me, de afgelopen maanden. Ik waande me weer even in mijn geliefde tijd: de jaren '80. De wereld draaide door en ik bewoog me laag over de grond om rust te pakken, mijn koers duidelijker te krijgen en dit weekend besloot ik om terug te komen op Internet.

Als ik afgelopen zaterdag een kopje koffie drink met mijn zwemvriend motiveert hij me om mijn passie weer op te pakken. 'Maris, ga weer schrijven.' Een paar briljante ideeën gooit hij mijn kant op en ik zucht (want Marissa zucht altijd als iemand probeert de regie van haar over te nemen). Hij is van mening dat ik mijn 'Opus Magnum (levenswerk)' en een columnboekje moet gaan schrijven. 'Nog beter, ga op schrijfvakantie.' Nu triggert het woord vakantie mij altijd in positieve zin dus ik duik achter de computer en zoek even naar schrijfreizen en opleidingen om me verder te bekwamen in dat mooie vak. 'Wel gatverdamme... die opleidingen duren me te lang en ik moet ook proza en poëzie gaan leren, staat in het curriculum.' Mijn enigszins arrogante houding verklapt in de spiegel dat ik ook eigenlijk het niet nodig vind om me theoretisch verder te bekwamen. Mijn passie voor schrijven heeft niet zozeer een materiële insteek maar ik voel me er altijd geweldig goed bij en dus waarom zou ik het vak perfect moeten beheersen, is de vraag. 

Ik gooi mijn profielen weer open en krijg de schrik van mijn leven. Ongemerkt heb ik 600.000 likes (de afgelopen maanden) ontvangen op enkele blogs en naar adem happend reken ik uit dat als ik een paar cent per like zou verdienen (als ik alles had geactiveerd) dat mijn eerstvolgende vakantie nu zou zijn geboekt. De schrik ebt natuurlijk weer weg (want ik schrijf immers niet om geld te verdienen) en ik begin heel hard te lachen: 'Hoe stom kun je zijn, hè!' Ik ren snel naar boven, trek mijn pumps aan, breng een bescheiden laagje make-up aan, goede jeans strak gespannen om mijn billen en voel me goed en 'übersexy'. 

En toch, toch ben ik heel blij dat ik me een tijdje uit de massa heb teruggetrokken en langzaam weer een leuke vrouw ben geworden.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Jaloers?

Zweefteefje

De piemel