Game Over (GO)


Tegen het kotsen aan, kruip ik op de bank. Ik ben oprecht gespannen omdat Badr en Rico (of is het nu Rico en Badr?) de ring in gaan. Stomverbaasd ben ik, als ik het gejoel hoor van de fans van Badr, als mijn sportheld binnen komt lopen. Nu vind ik beide sporters top. Ik hou van straat vechten maar heb diep respect voor de echte sportman zoals Rico. 

Feit is dat er één kan winnen en mijn angst is dat Rico dat niet is. Gewoon omdat ik niet wil dat Badr wint. 'Heb ik een onderbouwing?' Ja, ik hou van toewijding boven straatgebral. Inhoudelijk is mijn mening op (bijna) niets gebaseerd, overigens.


Bijzonder kinderachtig is de respons op de winst. Als ik me sta uit te sloven tijdens de sport, hoor ik keer op keer dat ik niet meer mag doen met het gevaar op blessures. Simpelweg: Hoe fitter, hoe minder kans op blessures. Hersteltijd na een flinke inspanning zegt al genoeg. 

Laat Rico ook blunders hebben gemaakt. Zijn vliegensvlugge herstel bevestigt genoeg. Twee keer acht seconden verplichte rust (ik ben er altijd blij mee, maar goed) wordt gezien als zwakte. Als ik op mijn bek ga dan trek ik in twijfel of mijn mentale en fysieke toestand me (na acht seconden rust) weer laat stralen (ik heb meestal een nachtje slapen nodig). Maar gelukkig zijn er topsporters zoals Raymond van Barneveld die mij genoeg reden geven om niet te huilen en vol te houden. Jankerd.


Badr springt overigens geweldig mooi, roteert als een kunstenaar maar raakt het snoeiharde lichaam van de Viking. Is het nu domme pech of gewoon een goede verdediging? Vechtsporten is toch jouw lichaam gebruiken? Als jouw tegenstander keihard (letterlijk) is dan doet dat gewoon verdomde pijn. Misschien was het slimmer geweest als Badr iets minder theatraal zou zijn geweest. Hoogmoed komt voor de val. 

Badr en Rico omhelzen elkaar en zijn allebei mijn helden van de avond. Het publiek druipt af (waren dure zeven minuten) en jankt, schreeuwt, schopt en slaat. Rico laat zich (door een labbekak) in de persconferentie uitlokken en even, heel even hoop ik dat er een lekkere straatvechtpartij ontstaat.




Reacties

Populaire posts van deze blog

Jaloers?

Zweefteefje

Marathon