Lust of liefde

 'Jij bent de enige vrouw, die ik ken, die seks kan hebben vanuit lust.' Bubbelend in een warm bad, bespreken we de belangrijke zaken des levens.' 'Echt geloof me Maris, ik kan dat niet.' Ik haal diep adem en stotter uit dat alle vrouwen dat kunnen maar gewoon een beetje onzin lopen uit te kramen. Ze legt uit dat zij echt de kriebels in de buik moet hebben om ook maar te genieten van een weldadige beurt. Gelukkig heeft mijn moeder mij geleerd niet in een zwembad te plassen (dan komt er een rood lampje achter je aan en kan iedereen zien dat je hebt geplast) want ik zou zonder broek aan het laten lopen.

'Het verschil is dat als je seks hebt met lust je dit kunt vergelijken met een flinke sportprestatie want even easy op de rug blijven liggen, is er dan niet bij. Je kunt toch ook gewoon met je man geile op lustbeluste seks hebben is mijn wedervraag? Of moet hij altijd lieve woordjes in jouw roze oortjes fluisteren?' 'Of willen de vrouwen zoals jij altijd een goed diepgaand gesprek?' Ze kijkt me aan en concludeert dat ik wellicht ooit een partner vind. 'Maris, ik geloof echt (heel erg echt) dat je ooit een leuke vent aan jouw zijde krijgt.' Ik dank haar voor haar adoratie, als vriendin naar vriendin, en ik duik even met mijn kop onder de watergrens. ' Met water in mijn neus kom ik proestend bovendrijven en deel mijn eerlijke twijfel dat ik niet weet of ik dat wel zou willen. 'Ik heb nog zoveel dromen dat ik bang ben dat zo'n minkukel me op een ander pad wil gaan zetten. Ik wil gewoon niet huisje, boompje, beestje.'

Tot nu toe zijn de leuke kerels de foute kerels gebleken en ik heb daar geen zin meer in. Ook van die mannen die tijdens de dates van die diepgaande gesprekken voeren en muntthee drinken, zetten bij mij de haren overeind. 'Een echte vent drinkt espresso.'

En zo beland ik een dag later in een gesprek waar een dame van voor naar achteren haar liefde bespreekt. Ze gaan af en toe samen een weekendje weg om tot verdieping binnen hun relatie te komen. 'Heerlijk dat zijn die momenten dat onze liefde groeit en groeit.' Natuurlijk ben ik blij voor haar en bedenk ik me dat ze al lang samen zijn en op die manier werken aan het verstevigen van de in het slop geraakte relatietje. Niets is minder waar en ze kennen elkaar een paar maanden en gaan weekendjes praten. Ik ben blij voor haar en mij want als ik huiswaarts ga, klap ik in mijn handjes dat ik niet met een mietje ben opgescheept waarmee ik diepgaande gesprekken hoef te voeren over gevoelens en onzekerheden (daar heb je vriendinnen voor).

Ik ga even bij een vriendin buurten voor een kopje thee. 'Weet je, ik denk dat ik gewoon niet meer wil. Dat wat ik wil bestaat niet en dat wat hij wil kan ik niet bieden.' 'Bier of thee?'

Muntthee graag!





Reacties

Populaire posts van deze blog

Jaloers?

Zweefteefje

De piemel