Handboeien

Geboeid luister ik naar haar. Ruim 1,5 jaar doen wij samen een poging om naast de lekkere etentjes en drankjes ons lichaam in een veranderende shape te krijgen. 'Maris, weet je nog dat ik een spijlenbed had?' 'Ik mis dat bed gigantisch, joh.' In onze flatterende swimmingsuits slaan we ons een slag door het zwembad zonder even iets te zeggen tegen elkaar.

'Zeg, vroeger gebruikte je bij dat bed toch ook handboeien?' 'Een grijns verraadt haar gedachten aan de tijd dat wij gewillig ons lieten knevelen en aan de kroonluchter hingen met onze pumps aan.' 'Maris, begrijp me niet verkeerd, het verleden is het verleden. Ik wil mijn oefeningen op mijn bed doen maar die voeten kan ik nu nergens achter drukken.' Plassen in het zwembad mag niet en net als met sex dienen we ons te beheersen. En zo verging ons ons vrijdagavondje in het zwembed waar we aan elkaar bekenden dat die gigantische drive toch echt een flinke duik in het verleden was.

Weet je wat zo lekker is aan ouder worden? Je springt gewoon met alles dat niet in vorm is gewoon in een zwembad en het kan je geen fuck schelen. Alsof je geen recht hebt op een zak (patat) als je iets dikker bent. 'Weet je Alex, ik vind mijn slaapkamer ook echt een schrikbeeld uit mijn verleden. Iedere avond duik ik in mijn bed en komt de sm-sfeer op me afgevlogen. Ik zou heel graag gewoon een witte kamer hebben met verduisterende gordijnen. Geen toeters, geen bellen... gewoon rust.

Een andere vriendin belt me nadat ze heeft gehoord dat mijn relatie ten einde is. We kletsen een beetje en ze zegt me dat dat gedoe met de billen bloot bij morgenrood ook voor haar niet meer hoeft. Twijfelde ik nog aan mezelf, heeft zij mij doen overtuigen dat het inherent is aan wijsheid (en ouderdom). Passie heeft niets te maken met geile seks maar zit in de kleine dingen (bier, hapjes en sport). Als je gepassioneerd met jezelf kunt omgaan is de invloed van een ander overbodig.

De man van een vriendin appt me op z'n mannelijkst en zegt...'hey hoe is het?' Ik hou het kort want echte mannen luisteren niet zo graag naar zeikverhalen van midlfe-vrouwen. Hij concludeert dat hij het niets voor mij vindt om lang te sikkeneuren (wat ik ook niet doe) en adviseert me om met de billen weer bloot te gaan... Ik zeg hem nog even dat hij de grappigste vrouw van de wereld heeft. 'En de beste', is zijn antwoord. Dat ziet hij natuurlijk niet goed want mijn vriendinnen en ik delen de eerste plek. Het is een kwestie van een man hebben die het herkent en zij heeft gewoon mazzel. 'Maris, ik ga de hond uitlaten en wens je een fijne avond.'

En zo wapper ik mijn haren droog, koop nieuwe make-up, lekkere verse vis en ga eens even heerlijk genieten van nieuwe nagels. Maar eerst gooi ik een nachtkastje met roze pluche leeg. Het neemt al jaren zonder dienstplicht ruimte in beslag.

Opgeruimd staat netjes.

#aging #mannen #Zwemmen #zelfliefde #wijsheid





Reacties

Populaire posts van deze blog

Jaloers?

Zweefteefje

Marathon