De dollarkut

'Nee Marissa, dat zijn geen golddiggers meer tegenwoordig maar dollarkutjes.' Een vrouw op leeftijd attendeert me even fijntjes op de details. Behoorlijk naïef van me om te denken dat mijn dochter wel naar mij luistert en de generatie boven ons ons niets te leren heeft.

Eens in de zoveel tijd gaan we bij elkaar op visite en zo wilde ze even controleren, na alle fucking life-events, hoe het met me gaat. Het enige dat ik kan melden is dat woede de boventoon voert bij mij en ik niet van plan ben om te buigen. Ze kent mijn moeder, mijn vader en mij als klein meisje vanaf mijn vierde jaar tot nu toe en weet wat ik bedoel als ik zeg dat ik pislink ben. Wij hebben een verleden, heden en toekomst en één van haar dochters bindt ons nog steeds. 'Godverdomme, wat een regelrecht kutjaar was dit.' Twijfels alom over wie ik ben en diegene die me nog één keer hard durft te noemen, tief ik regelrecht een klap op de muil, geen ruimte voor gesprek meer.'  En zo drentelde ik de kamer van mijn psycholoog binnen.

Wij praten over alles dat is gebeurd en ik vraag hem naar waar ik verkeerd denk of een te grote mond heb gehad. Want een beetje zelfreflectie is mij niet vreemd. Hij kijkt mij aan en stelt vast dat mijn waffel van functionele aard is maar ik hooguit te lang met me laat sollen. 'WTF.'  Het mooie van een psycholoog bezoeken is dat deze gewoon betaald wordt om jou beter de mensenmarkt in te krijgen. Zijn belang is hooguit een boterham kunnen eten en zeker niet jou naar de bek kletsen omdat je daar nu éénmaal niet beter van wordt. Mijn missie is handvatten krijgen op stresshantering en verander de wereld begin bij jezelf. Dus ik bezoek hem trouw.

'Akkoord, ik moet dus eerder mijn mond open trekken?' Wauw, de beeldvorming bij velen is dat ik dat juist erg snel doe. De beeldvorming is dat ik hard ben. 'Welja Marissa, omdat jij de spijker op de kop slaat, in deze kwesties, roep jij passieve agressie bij mensen op. Maar geloof me, de mensen gaan wel nadenken en dat is alles dat jij wilt.' Ik kijk hem aan en tranen lopen over mijn wangen. 'Nou eerlijk, ik wil gewoon dat ik niet als stront word behandeld.' Ook deze man moet altijd om me lachen en zegt dat ik echt gewoon leuk en grappig ben en dat is zeker in relaties erg moeilijk. Mensen willen graag bij mensen zijn die die eigenschappen hebben maar niet iedereen wil geactiveerd worden. Áah juist ,dus al die labbekakken die me al jarenlang proberen te strikken, kunnen mij niet vergeten omdat ik gewoon erg leuk gezelschap ben.' Check!'

En zo praat ik, met de pro-gesprekspartner, honderduit over mijn twijfel of ik nog een relatie wil. 'Je weet wel... vent op de bank die neerstort en naast me ligt te snurken.' 'Hahaha, jij bent weer grappig!'

De waarheid is dat ik een checklist heb waar de randvoorwaardelijke omgeving inzake een relatie in is beschreven. Natuurlijk buig ik wel een beetje mee maar als de grens bij mij is bereikt omdat er een beeld ontstaat van mijn invloed op exuele ellende, bedank ik voor de eer. Tranen heb ik gelaten omdat ik gewoon niet begrijp en wil begrijpen waarom vrouwen hun ex-mannen een gelukkig leven misgunnen.

Als geld dan de motivatie is dan ben je dus in de ogen van mijn lieve surrogaatmoeder een Dollarkut. Ik opper nog even een eurogleuf maar ze is resoluut: 'Wij zijn vrouwen van de wereld en de euro is niet stabiel.' Ik plas in mijn broek van het lachen want deze dame slaat de spijker op de kop.

'Bitch!'


#women #relaties #psycholoog #ex #life-events #geld #dollar #euro


Reacties

Populaire posts van deze blog

Jaloers?

Zweefteefje

Marathon