U bent werkelijk heel erg mooi

Als ik midden in een stoppoging (roken) zit, voel ik me een behoorlijk typetje sneu -zij-kan-er-niets-aan-doen-hoor, sta ik in een te lange rij bij de supermarkt. Te lang omdat ik mijn laatste pakje sigaretten (stiekem) koop en mezelf nog een beetje wat gun. Vandaag naalden in mijn lijf omdat ik die verslaving er maar slecht uit krijg. Nu heb ik wel vaker een probleem met loslaten maar dit is wel het meest hardnekkige geval... je kan niet schelden want er reageert toch niemand.

Hoe dan ook... de rij is ongekend lang, voor het tijdstip dat ik daar sta (was anoniem bedoeld) en ja hoor... een oude man roept naar voren: 'Mevrouw'. Ik kijk op en denk 'fuck', hij heeft het tegen mij... 'Dit is de duivel',  denk ik even en reageer rustig: Ja meneer, zegt u het maar. Een hoog bejaarde man kijkt me aan en vraagt: 'Is dat een bloem op uw enkel? Uhh... ik ben even van de leg en antwoord: een lotusbloem, meneer. 'Nou mevrouw, mag ik zeggen (dat ook al ben ik veel te oud voor u) u werkelijk heel erg mooi bent net als die bloem. Ik kan me niet voorstellen dat er een man is die niet naar u moet kijken.' Uh uh... dank u wel, meneer. 'Ja mevrouw, u kunt wel tegen een complimentje toch?' Rap antwoord ik terwijl die hele godvergeten rij mij scant: ja hoor, moesten er meer doen!

Voor mij een regelrechte baaldag maar die oude man heeft me laten lachen... ik aai over mijn tattoo en koester de mooie dingen.....


Reacties

Populaire posts van deze blog

Jaloers?

Zweefteefje

Marathon