The bacholerette - Don't talk just kiss

Tegenwoordig kijk ik datingshows. Ik ben niet meer op de markt maar evalueer graag mijn loopbaan over de rug van een ander.

Mijn prins is nooit gekomen maar ik voel me niet minder Queen dan met gepeupel aan mijn zijde. Ik tel even mijn relaties bij elkaar op en dat zijn er niet zoveel (gelukkig). Mijn hart is vaak gebroken maar dat had niet te maken met een relatiebreuk. Diverse keren ben ik gevallen. Totaal mijn schuld.  Als ik toen had begrepen dat het niet om woorden ging maar om daden had ik ze direct kunnen elimineren. 'Ik was een beetje dom.' 

En zo kijk ik naar Gaby op videoland en zie haar twijfel. Met trillende eierstokken bekijkt ze de mannen als potentiële 'papa' van haar kind. Nu neem ik haar niet kwalijk dat ze op een roze wolk zit als een gladjakker haar probeert te imponeren met zijn verhaaltjes. Ook de lieve rustige man die veel te jong is, zijn huilende moeder tevreden moet stellen, vind ik vertederend. Een stemmetje klinkt door in mijn hoofd. Vaak gaan mannen op hun moeder lijken. Inmiddels is mijn ervaring ook direct de knoop in de zakdoek geworden. Ik speur met haar mee en test mijn mannenkennis. 

Joey is een schatje maar ik verwacht van hem niet erg veel. Ik probeer hem in te schatten over twintig jaar en zie een grijze sok op de bank zitten. Ik ben overtuigd dat hij een leuke vader zal zijn. Hij zal je niet laten lachen, laten zweven, met je de wereld rondreizen. 'Gewoon gevalletje: camping Zuid-Frankrijk.'  Niets mis mee. Dan hebben we Niek. Niek heeft alles dat je als vrouw denkt te willen hebben, maar zo snel als hij komt is hij ook weer weg. Hij neemt je mee naar Dubai, New York en voor het sentiment Zuid Afrika. Ook zijn energie gaat verloren en zit uiteindelijk opgebrand op de bank. Met hem kun je wel meedoen aan Temptation VIPS, samen geile foto's op Insta posten maar of het jouw carrière ten goede komt is een groot vraagteken. Nummer drie en vier hebben mijn voorkeur. Mij wordt niets gevraagd en zij zijn al naar huis. Ik heb een keuze gemaakt. 'Jethro.' Hij ademt oprechtheid uit. Zijn ogen stralen, ook na de afwijzing, en is in staat om haar liefde te gunnen zonder eigen belang. 'Dat is liefde, Gaby.'  Nu begrijp ik wel dat als je uiterlijk bodyvertoon erg belangrijk vindt dat een sixpack het wint maar luister... Er komt een tijd dat je ontdekt dat er weinig mannen na hun 40ste zo rondlopen en een witte onderbroek in de was van niemand gewenst is. En dan Gaby, dan ga je je afvragen waar het fout is gegaan. 

In mijn hoofd danst nog wel de vraag wat de ware reden is van het wegsturen van de toppers. Was het wel de zoen? Ik heb sterk het vermoeden dat het imago van haar, nadat ze haar tong in de mond van Joey had gestopt, niet beter zou zijn geworden als ze voor een ander had gekozen. En dat is waar het allemaal om draait, toch? 

'Laat je lekker volpompen want pruillipjes heeft niemand iets aan.' 'Don't talk just kiss.'















Reacties

Populaire posts van deze blog

Jaloers?

Zweefteefje

De piemel