Liefde is ...

'Morgen zie ik jullie om 19.00 uur.'

De roltrap staat stil, de lift nemen is gênant en de trap geeft het aantal calorieën aan, die je verbrandt bij iedere stap die je zet. 'Kom we rijden even langs Mc Donalds.' Er wordt niet gereageerd op mijn grapje en in één streep lopen we naar de auto (had ook de fiets kunnen zijn).

We gaan eerst uitzoeken waar jullie bovengemiddeld goed en zwak in zijn en dan maak ik een programmaatje voor jullie. Dat gaat jullie helpen jullie doelen te bereiken. Kortsluiting treedt op in mijn hoofd en ik besluit om het maar eerlijk te zeggen: 'Ik heb geen doel.' De mooie getrainde man glimlacht en geeft ons een formuliertje met een aantal vragen. 'Denk maar goed na over jouw antwoorden want je zit hier niet zonder reden.' 'Bah, wat een scherpe geest.''Bah dat is ook exact de reden waarom ik bij hem wil trainen.'

Ik denk even terug aan mijn vriendje. Mijn vriendje is een sporter. Hij is een fanatieke sporter die graag zijn vetrolletjes met twee vingers meet (huid, ik zweer jullie het is huid). Geen seconde heeft hij mij lopen pushen om te gaan sporten maar natuurlijk deelt hij zijn positieve ervaringen graag met me. 'Maris, je bent goed zoals je bent maar persoonlijk zou ik voor nog beter gaan.'

Als mijn bff-je met een gigantisch blij hoofd binnenloopt val ik van de stoel. Ze heeft een training met een personal trainer gevolgd en ze is extreem opgewonden. 'Marissa, ik heb hem over jou verteld en ik denk echt dat hij het voor elkaar krijgt om jou (ons) een paar niveautjes hoger te liften.' De glimlach op haar gezicht heeft me overgehaald. 'Smiling sells, is mijn motto.' Op de achtergrond gniffelt mijn sportman. Op de app wordt me verteld dat je minstens drie keer dood gaat in zo'n training, aldus een fanatieke sportvrouw, die ik ook rijk ben in mijn vriendenkring. Het moment dat ik lees dat je drie keer dood gaat in een uur, relativeer ik de boel onmiddelijk. Deze gedachten herken ik en hoe triest het ook mag zijn, ik misbruik mijn angst om de kracht en motivatie te vinden om de handtekening te zetten onder het sportcontract.

Speciale dank aan mijn vrienden die mij helpen, al dan niet met onsympathieke sportacties.

'Liefde is...'





Reacties

Populaire posts van deze blog

Jaloers?

Zweefteefje

De piemel