Godzilla

'Met schrik draait hij zich naar me toe: 'Zei je dat het jaren duurt?' Medelijden en een glimlach overvallen mij als ik deze man aankijk. 'Joh, flapdrol wat dacht jij dan? Vrouwen zijn vanaf hun 13de tot ongeveer 50ste jaar druk in de weer met tampons, maandverband en pms (sommige pré en post). Tussendoor gebruiken de meesten ook nog het huisje in hun lijf om de mensheid voortbestaan te bieden. 'Bekkeninstabiliteit, hangtieten, slappe buik en urineverlies bij trampoline springen zal ik hier niet verder uitwerken.' 'Pffff', zegt de man, 'ik vind die overgang wel heftig hoor!'

En zo vrees ik ook enorm voor de overgang want ik ben bang dat als ik op mezelf lijk, ik dan ook niet de allerleukste vrouw zal zijn. Gelukkig is er hoop want veel vrouwen schijnen te veranderen in een ander persoon. 'Laat ik dan diegene zijn die er doorheen wandelt zonder aanslagpoginge, so help me god.'

Dit gesprek blijft me nog een lang bij en ik besluit dan toch maar om mijn huisarts even te gaan bezoeken. Ik heb een paar prangende vragen voor de beste man. 'Wanneer kom ik in de overgang en kan ik nu al vast actie ondernemen opdat ik niet in Godzilla (king of monsters) verander?' 'Mevrouw, ook uw ruif begint aardig leeg te raken en ik verwacht dat u in de aanloop zit van de overgang. U kunt... gebruiken om heftige hormonale schommelingen te voorkomen.' Ik heb een hekel aan medicijngebruik en twijfel geen seconde: 'schrijf mij maar een receptje uit.'

Even wil ik nog een nieuw product voor mannen in de zorg introduceren: 'Hoe om te gaan met hormonen.' Maar ach, zij mogen ook fouten maken en zullen de praktijklessen hopelijk snel begrijpen...

'Zet hem op mannen!'




Reacties

Populaire posts van deze blog

Jaloers?

Zweefteefje

De piemel