Fuck it!

Als ik al jaren de sportkwaliteiten van mijn dochter prijs, kan ik dat niet onderbouwen met het oordelend oog van de gymleraar. Jaaa... lees mijn boek Zomerhormonen maar een keer, daar heb ik de basis van de totstandkoming van haar mooie cijfers voor gym toegelicht. 

Als ze vandaag wederom 6 km heeft getrapt heeft omdat ze zo graag beweegt en niet omdat ze dat moet, wandel ik samen met mijn twee grote vrienden, Fistik en Lekkerbekje, haar kant op. Ook deze mannen gaan harder lopen voor haar en met frisse wind in haar haar draait ze de hoek om. 

'Heeeeey Mam, hallo Katertjes...en ze springt van de fiets. Mahaaam.... raad eens, mahaam raad eens welk sportdiploma ik heb gehaald! Mam... A is het laagste, D is het hoogste'.... Ik twijfel geen seconde maar overweeg even of er een subjectieve beoordeling mogelijk is... Fuck nee man, dit is puur het resultaat dat telt... dus ik gooi er uit: Kris, ik weet het zeker: Je hebt een C gehaald! Taraaaaaaaaaaaaaaaa.... het diploma komt uit de tas en er staat een dikke, vette C op en wij lachen allebei... 

En dan kan ik nu, aan het einde van groep 8 zeggen... het is niet gelukt om haar uit haar sportieve kracht te krijgen omdat er gelukkig papa's, mama's en trainers zijn die haar gewoon hebben geleerd om sommige 'dipshits' te negeren en de succes- en geluksbeleving op sportief gebied elders te halen. 

Hieperdepiep hoera voor een meisje iets steviger (zei ik vet, sorry goede spierontwikkeling!) dan de gymleraar zou willen maar he's dished door te weinig kennis van anatomie en het fenomeen: in jezelf blijven geloven. 

Binnenkort gaat mijn geelbander (vechtsport) weer examen doen maar nu ligt ze te slapen als een prinsesje want de wekker gaat bij haar om 6.15 uur: douchen, goed eten en 12 kilometer fietsen voor de boeg!

Proud mama!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Jaloers?

Zweefteefje

Marathon