De Amsterzwammer versus de rente - vent

Meissie, zullen wij es effe een lekker daggie doen? Als het klikt tussen ons maak ik je heel speciaal. Wat is speciaal, is dan direct mijn antwoord...Flikker je mayonaise, ketchup en uitjes over me heen of heb je een geweldig speciaal plan? 

Nou meissie, daar kom je wel achter want mijn meissie gaat het goed hebben, héél goed (eigenlijk moet je nu rennen!). Ik vind het wel prima en hou in mijn achterhoofd dat ik een achterlijke tukker ben en eigenlijk niet in dat geblaat geloof maar laat dat gewoon zijn ontstaan omdat ik uit Twente kom, zoals de zwammer zegt... daar wonen alleen boeren. Wel veel hoor, maar niet allemaal. En de echte boeren bedoelen we natuurlijk niet want die zijn dan weer tof.

Eerlijk is eerlijk, ik heb lekker geluncht, lekker gegeten en best een leuke dag gehad. Nu is het natuurlijk 'not done' om mensen op uiterlijkheden of beperkingen te beoordelen (alsof ik perfect ben) maar als enige prothese - informatie volgt waarvan de oog- en oorkleppen keihard neerklappen ben ik eruit: ik word patatje oorlog (I'm so sorry, sir). Niet omdat ik dat zo heel erg belangrijk vind maar omdat 'zwammer' ongevraagd mensen beoordeelt die we buiten tegenkomen waarvan ik denk: daten? (haha). Met schaamrood op mijn kaken hoor ik de zwammer mensen beledigen en wil ik het liefst door het riool naar huis.'Hey meissie, je bent zo stil (unicum :-), je vindt mij te druk en kan niet tegen mij, hè?' 'Uhhh... ja klopt, je bent een beetje druk enzo...' 

Zwammers luisteren niet en horen dus ook niet dat je zegt: 'Het was leuk, bedankt en tot ziens'. Je moet dus wel even uit de Twentse - comfortzone stappen en ze met plat amsterdams accent de tering wensen (haha...viel mee hoor, gewoon keihard zeuren dan haken ze vanzelf af). 

Hoe dan ook als de rust is weergekeerd een paar gezellige avondjes met vrienden, drank en food volgen ben ik weer blij dat alles weer normaal is. Mijn vriendje Arjen heeft zojuist mijn toko verlaten en grapt nog even... Maris, de vaatwasser doet het weer, de ventilator is gemaakt en dat mobiele airco - gevalletje staat op jouw slaapkamer...Enne ik ben vanaf nu gewoon jouw rente - vent.... Whaha... een rente - vent is dus een ex - vriend waarmee je terrasjes kunt pakken, mee kunt nemen naar vriendinnen en gewoon iets voor jou over heeft omdat hij jouw vriend is.

Even de dweil er door en deze dame is weer tevreden.


Reacties

Populaire posts van deze blog

Jaloers?

Zweefteefje

Marathon