Mind your step

'Gatverdamme, ik heb een gemiddeld aantal sekspartners.' 'Ik heb zo'n hekel aan gemiddeld zijn.' 'Verdomme, ik kan het ook niet veranderen want dan moet ik de liefde van mijn leven besodemieteren.' 'Geen optie.' 

Wij zijn een geweldige combinatie, een vriendinnenavond eindigt steevast met buikpijn. 'Te veel eten en hartverscheurend lachen.' 

Mijn verzameling hoeven we niet nader toe te lichten. Ruim twaalf jaar single and ready to mingle, heb ik mijn skills ontwikkeld. Deze vaardigheden zijn overigens totaal niet belangrijk.  Het levert je ook geen bonus op maar om het positief te benaderen: 'Het is inzichtgevend voor wat betreft kwaliteitsmanagement.' Met mijn varifocusbril op en de menopauze (bijna achter de rug) kan ik alleen maar hard lachen om de gekke fratsen die ik heb uitgevoerd. 

Ik heb me niet aan de regels gehouden en soms is dat het beste dat ik heb kunnen doen. Natuurlijk kun je spijt hebben maar dat heb ik gewoon niet. Ik ken ook geen berouw voor mijn acties, die eigenlijk niet door de beugel kunnen. Begrijp me niet verkeerd: 'Iemand in de maling nemen of de partner van een ander even lenen, is niet netjes.' Je moet daarover nooit openlijk naar buiten treden met naam en toenaam. Het is gewoon kwetsend als mensen die zijn belazerd het horen. Dat is mijn visie: 'Nooit spelen met emoties van anderen.'

Soms rinkelt mijn telefoon met een berichtje van een jongetje. Hij is al ruim tien jaar bezig me te veroveren maar krijgt me niet. Smoorverliefd was ik op hem. Hij bedonderde mij, negen maanden lang, en de dag dat ik kracht had om hem buiten te zetten, zal levenslang in mijn geheugen blijven. Ik bewonder zijn doorzettingsvermogen. 'Kom we gaan een ijsje eten, koffie drinken of in de jacuzzi met champagne.' Zijn lovende woorden over hoe leuk ik ben, hoe grappig, hoe spitsvondig, hoe mooi en hoe lekker, komen een paar keer per jaar op de app binnen. Dat 'lekker' is dan ook precies de reden waarom ik nooit meer ben gezwicht. 

Vrouwen kunnen acteren, ook in bed. Vaak lachen wij, vrouwen onderling, keihard over de goedgelovigheid. Wij geven onze volwassen dochters de kennis door. En zo houden wij het spelletje in stand en nemen de jonge vrouwen het stokje van ons over. Wij doen niet meer mee aan dit spelletje van trekken en duwen. We gooien de verfkwast nog een keer over de mooi gelakte trap. De trap wordt voorzien van meerdere lagen (ter bescherming) en het bordje: 'Mind- your- step' is symbolisch. 



Reacties

Populaire posts van deze blog

Jaloers?

Zweefteefje

De piemel