Het haasje

 


'Pling plong', de appjes komen weer binnen. De blaadjes vallen van de bomen en de mannen zijn van slag. 

Een videogesprekje uit een warm land van een ex die altijd een plekje in zijn hart heeft gehouden voor mij. Hij laat mij hun woning zien en ik moet zeggen dat het prachtig is. Ze hebben het kikkerlandje achter zich gelaten en leven als god in Frankrijk in een ander land. 'Maris, kom ook deze kant op.' Ik lach want mijn fantasie slaat op hol. 'Ja joh, gezellig net als toen je met mij een single-reis wilde gaan maken nadat wij waren gestrand.' Hij vraagt naar mijn leven en ik meld dat ik heerlijk weer aan het werk ben gegaan, ik show mijn lieve hondje Soof en schuif dicht op de camera met mijn gezicht. Ik vrees dat iedere porie is geteld. 

'Zeg, hoe zie je het voor je... al die mafketels van jaren geleden die al lang niet meer op Tinder zitten omdat ze of de ware hebben gevonden of de hoop hebben opgegeven, allemaal naar jouw land. 'Gezellig, laten we een orgie organiseren?' 

En zo babbelen we even door en heeft hij een vraag. 'Hoe komt het dat jij nog niet getrouwd bent?' Suf kijk ik hem aan. Inmiddels ben ik een decennium single met twee noemenswaardige relaties op mijn liefdesloopbaan verder. 'Zeg, ga even lekker zelf trouwen.' Hij lacht en geeft toe dat een relatie niet zaligmakend is. En zo babbelen we door. Ik ben weer blij hem te hebben gezien, gesproken en de geur mis ik niet. De zon schijnt hard en het zweet gutst nog harder.

Omdat ik mijn eerste werkdag, sinds twee jaar, achter de rug heb wens ik neer te strijken op mijn bank. Maar de storm was nog niet gaan liggen. En zo werd ik behoorlijk druk met liefdesverklaringen en smeekbedes lezen om af te spreken. 

Wel allejezus. Ik ben niet geschikt voor de overmatige aandacht en laat me niet meer hiertoe verleiden. Want als ze eenmaal hebben geschoten, ben ik het haasje. Ik maak me geen illusies want het is gewoon een spel. Het jagerspel, geschikt voor mannen tussen de 16 en 35 jaar. Daarna moeten ze gewoon een leuk uitje bedenken, een interessant gesprek kunnen voeren, het glas half vol hebben, betrouwbaar en voorspelbaar zijn. Ik realiseer me dat het te veel gevraagd is. Ik nestel me op de bank. Een hondje, een glaasje, een hapje en een heel groot tweepersoonsbed voor mij alleen. Over luxe gesproken...



Reacties

Populaire posts van deze blog

Jaloers?

Zweefteefje

De piemel