Wie zijn billen brandt...

'Wie zijn billen brandt, moet op de blaren zitten', zei de wijze vriend waar ik twee keer per week het zwembad mee induik.

Hij baan 1 (zwembril, sportieve zwemkleding en bostcrawl) en ik ga via het trapje naar beneden om baan 4 te nemen (make-up, mooie zwemkleding en poging tot schoolslag). Iedere keer als we klaar zijn met onze baantjes, komt hij glimlachend naar me toe en zegt 'iedere reis begint met een eerste stap.' Mijn antwoord is ook wederkerend: 'We gaan wel koffie drinken en iets eten anders raak ik in conflict met mijn intrinsieke motivatie.' En zo schuift hij trouw aan en kletsen we nog een beetje.

Vandaag vertel ik hem dat mijn gedrag in het verleden (niet recent verleden) maar uit de periode dat ik me suf heb gedate met de foute mannen, steeds weer in mijn gezicht komt. Ik heb ergens een fout gemaakt en realiseer me dat mijn huis schoonmaken meer oplevert dan dat wanstaltige gedrag van me een jaartje of 5 geleden. Hij begint te lachen en beaamt de correctheid van mijn conclusie.

'Weet je wat een goed idee is, Maris?' Ik kijk hem vreemd aan want ik heb geen ander idee dan mijn huis poetsen en me compleet afzijdig te houden van het mannenvolk dus antwoord...'Uhhh'. 'Als jij nu eens de komende tijd ook meer gaat fietsen en een beetje cardio erbij doen dan kom je echt veel sneller tot jouw doel.' Met de mond vol tanden, kijk ik hem aan en verdedig mezelf nog even dat ik echt wel fiets en niet overal de auto voor pak. Hij knijpt zijn ogen vriendelijk samen tot kritische spleetjes waarvan ik al weet dat hij weet dat ik me betrapt voel en zeker de fiets meer ga pakken.

'Zeg vriend, ik ben toch best wel leuk en goddelijk of heb ik het mis?' 'Maris, je bent bloedstollend (irritant soms ook) maar je moet jezelf eerst op de eerste plek zetten.' En zo stap ik in de auto terwijl hij nog even gaat hardlopen en gil hem na: "Zorg dat je hard loopt want anders schep ik je van de weg met mijn bolide.'

Ik haal mijn boodschappen en eet alleen nog maar gezonde voeding, koop sojamelk en weet dat ik nog een lekker biertje in de koelkast heb voor vanavond.

Een sportieve groet van mij.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Jaloers?

Zweefteefje

De piemel