Gigolo


'Mam, dat meen je niet.' 'Ooooh wat schattig, ben je echt ten huwelijk gevraagd?' Ik vind het niet schattig en denk aan de periode die volgde. Ze draait en draait om me heen en is met haar bijna 17 jaar bijzonder nieuwsgierig naar het liefdesleven van haar moeder. 'Zeg nou eerlijk, mama, papa en jij hebben het gewoon afgesproken. Zo'n mutual agreement omdat jullie genoeg centen hadden om een feestje te geven en graag een kindje wilden.' Ik moet inwendig hard lachen omdat er ooit een tijd is geweest dat ik zo ouderwets was en dacht dat mijn aanstaande kind dezelfde naam moest dragen als ik.' Feitelijk is dat ouderwetse gedoe bijzonder egoïstisch en beklemmend. Ik brak het contract en nam me voor om nooit meer te trouwen. Als mijn dochter bijna bezwijkt onder de romantiek overweeg ik om haar uit die sprookjeswereld te helpen. Ik zou haar willen zeggen dat de liefde voor een partner niet onvoorwaardelijk is en je zonder pardon een andere weg kunt pakken. 'Wel potverdikkeme Marissa, jij verbitterde vrouw.'

Kris krijgt er geen genoeg van en dwingt me om de details te vertellen. 'Ja meisje, hij ging op zijn knietjes en ik zei nee.' Oh mama, heb je wel sex met hem gehad dan?' Ze tovert een glimlach op mijn gezicht omdat ik de vraag negatief kan beantwoorden. Langzaam zak ik weg in het verleden en er komen een halve man en paardekop voorbij waar ik oprecht gek op was. Ik was ziekmakend verliefd op ze. 'Oooh zegt ze... ik weet nog wel die ene man, die mocht van mij niet meer bij naam genoemd worden hè mama?' En zo vraag ik haar om het gesprek af te ronden. 'Ogen dicht, snaveltje toe.'

De volgende dag stuurt ze me een filmpje van een stel bejaarden. 'Mam, moet je kijken, dit is zoooo grappig en schattig.' Ik bekijk het filmpje en binnen een paar seconden kruipt de overtuiging in me dat ik de dame herken. De oudjes vertellen openlijk over hun 'online- date- ervaring' en dat ze op dag één de beentjes al heeft gespreid. Ze hebben nu een open relatie. Ik besluit om de aftiteling af te wachten om te kijken of mijn vermoeden klopt. En natuurlijk klopt het. De moeder van één van mijn grootste pijnpunten. Ik zoek hem op en zie dat hij inmiddels rondbuikig is en al jaren iemand aan zijn zijde heeft. Zo werkt dat dus meestal bij mannen, als ze hun fysieke aantrekking verliezen kun je één en één doorgaans bij elkaar optellen. Met dank aan mijn meisje kan ik de gewenste antwoorden wegstrepen. 'Hij is niet schuldig, hij heeft gedaan wat hij heeft geleerd.'

Ik zoek even door en vind nog een man waar ik nogal mezelf in ben kwijt geraakt. Hij ziet er onveranderd uit en alarmbellen rinkelen. Ik heb mijn lesjes gehad en zal nooit meer zwichten voor dit type mannen. Van hem verwacht ik geen antwoorden want zijn sixpack vertelt me zijn verhaal. En zo wil mijn huidige vriend weer trainen om zijn kwijtgeraakte sixpack met brede schouders terug te krijgen.' 'Gatverdamme, moet ik nu weer werken aan mijn sex-appeal of is hij gewoon kritisch op zichzelf?' Ik druk de gedachten weg want ik heb het spelletje genoeg gespeeld. Mijn vriendje kan altijd hard lachen om mijn zieke geest.

'Kris, ga slapen want je moet morgen weer naar school. Jongens zijn leuk, zolang als het leuk is. Zorg dat je de benen bij elkaar houdt, de tong in de mond houdt tot je de juiste hebt gevonden.' 'Mam, daar wil ik met jou niet over praten.' 'Maar één ding is zeker: later wil ik kinderen en wil jij dan oppassen?' 'Dan mag je bij mij wonen en krijg je een nanny.' Ik recht mijn rug en vraag haar waarvoor ik een nanny nodig heb. 'Nou mam, dan ben je oud en kan zij jou verzorgen.' Ik mopper een klein beetje... 'geef mij een gigolo en een kok.' 'Zorg lekker zelf voor jouw kinderen.'

Ze lacht en zegt van me te houden. Mijn 'I love you too' komt er enigszins hakkelend uit want het verschil tussen mijn poepkont schoonmaken en de sportschool is immens groot.


Reacties

Populaire posts van deze blog

Jaloers?

Zweefteefje

De piemel