Werkeloos seksspeeltje

 

Dit kun je niet menen, je hebt het seksspeeltje dat ik je gaf met de kerstdagen nog in de verpakking zitten.'  Wat is er met jou aan de hand? 

En dat vraag ik me ook al een tijdje af, om eerlijk te zijn. Ik ben gewoon beneden het nulpunt gezakt voor wat betreft mannen en seks. Ik ben ook te lui om dat ding uit de kast te pakken en bij hoge nood zijn er immers andere oplossingen. Vanzelfsprekend is de hormonale verandering ook debet hieraan maar het is niet dat ik rationeel me er bij neer wil leggen. Echter mijn gevoelskant neemt de overhand en jaagt mannen zonder blikken of blozen de dode zee in. Als ze niet kunnen zwemmen, blijven ze drijven en hoef ik ze niet te redden.

Nu zit ik ook al weken te broeden op een verhaaltje waar ik weer ouderwets kerels in de maling neem. Iets dat me normaal een paar minuten kost om te schrijven lijkt op een schrijversbevriezing. IJskoud. 

Ik probeer even terug te denken aan een paar mannen die me horendol hebben weten te krijgen. De namen ken ik nog maar nee hoor... geen spatje gevoel erbij. Is dit nu een kwestie dat ik mijn wilde haren kwijt ben of ben ik niet meer bereid om aan dode paarden te trekken? Ik hoop van ganse harte dat het de dode paarden blijken te zijn, over een tijdje. Momenteel heb ik geen zin om een achterop een paard te springen dus dat inzicht mag later komen.

Het kan niet waar zijn dat ik me uit het veld heb laten slaan door een stel lamzakken. Wat wel goed is is dat ik geloof als je durft los te laten andere doelen of dromen meer ruimte krijgen. Sterker nog, ik heb bewezen dat je niet afgeschreven bent als je oud en een tijdje zonder werk hebt gezeten. Applaus voor mezelf. Het aanbod om directeur te worden wimpelde ik af. Missie geslaagd. Er is hoop voor het werkeloze speeltje in mijn kast.

Ik heb geen hebzucht, geen afgunst, geen drang naar mooier en groter. En zo is mijn leven zo enorm simpel geworden dat ik de rust heb gevonden en tevreden ben. En dat was mijn diepste wens na de scheiding van mijn enige grote liefde in mijn leven. 

Mijn innerlijke stem poogt vaak me op andere gedachten te brengen. 'Ga gewoon lekker feesten, de slet uithangen, ga daten, doe iets!' Mijn eigenwijze karakter steekt de vingers in de oren.

Aan alle Jantjes, Pietjes en Klaasjes heb ik veel te danken. Ik kan oprecht zeggen dat ik veel heb geprobeerd en mij kan minimale inzet niet worden verweten. Geen tweede keuze, geen reservebank, geen plaatsvervangende moeder en daarom zegt dit loeder...

Ik denk terug aan de show 'Wie van de drie'. Wil de echte kerel...

Slaap lekker










Reacties

Populaire posts van deze blog

Jaloers?

Zweefteefje

De piemel