De Verenigde Staten van Europa

 'Het nieuwe feminisme is omgeslagen van vóór de vrouwen naar tegen de mannen.' Ik hoor hem het zeggen en besluit om deze stelling een paar seconden tot me door te laten dringen. 

De opkomst van Kaag, haar boodschap, haar ervaring en vooral haar strijdlust om voor vrouwen c.q. gelijkheid te strijden tezamen met het vermogen dat zij heeft om zich aan te passen indien dat nodig is omdat er een hoger belang gediend moet worden, heeft me tot tranen geroerd bij de laatste verkiezingen. Mijn dochter keek me enigszins vreemd aan omdat ze de tranen niet kon plaatsen. 

Ik zuchtte van opluchting. 'Zal het dan eindelijk zo zijn dat mensen in ons bekrompen landje wel klaar zijn met al dat gezeik, gezeur en gedram waar hebzucht en status laatste voedingsstoffen uit de vervuilde grond weten te vinden?' Daar waar Annie en Henk van Geertje niet langer het gevoel zullen hebben tekort te komen. Fatima en Mohammed samen met Wilma en Piet naast elkaar bij de Sinterklaasintocht staan. Alle vier staan ze hun kroost voor te liegen dat Sint bestaat. Dat doen ze gewoon omdat ze de lol er van in zien. Kinderen voor altijd in de war brengen dat liegen soms wel mag. Dat noemen we dan cultuur. 

'Tegen mannen.' Seksisme is naar mijn mening groot verraad aan de mensheid. Het kan niet zo zijn dat nu de vrouwen in opmars zijn, de mannen nog meer slachtoffer zijn dan ze feitelijk altijd al zijn geweest. De mensen die de handen vuil maken aan wetgeving, beleid, bestuur waarin de gelijkheid van de mensen (opgenomen in de grondwet) manipuleren vanwege een oerdrift moeten nu maar eens stoppen met spierkracht boven verstand te plaatsen. Zolang affaires als de toeslagenaffaire, onderzoeksrapporten over zorgfraude selectiecriteria bevatten waar gender en nationaliteit alarmbellen zijn, hebben we nog veel werk te verrichten. 

Misschien is het een idee om met de partij Volt, in opkomst, alle landen in Europa om te vormen tot 'De Verenigde Staten van Europa'. Dan kunnen we eindelijk eens begrijpen waarom wij in Nederland bekend staan om onze kruideniersmentaliteit en we als mieren hard werken zonder ooit bij het goud onder de regenboog te komen. Misschien moeten we ons afvragen waarom zoveel migratie over de wereld plaats vindt. 'Is het geluk zoeken of een motie van wantrouwen naar wereldwijd bestuur?'

Misschien.... kunnen we ophouden alleen maar te vechten. We gooien hebzucht en afgunst in de schuur naast discriminatie, seksisme en kapitalisme. We kunnen proberen om samen te werken. Ik weet zeker dat dan iedere dag, eindigt met een lach.





Reacties

Populaire posts van deze blog

Jaloers?

Zweefteefje

De piemel