Flapuit - schei uit

Als ik naar de voordracht luister op mijn eigen feestje, hoor ik een omschrijving van mezelf voorbij komen... Best grappig overigens want ik heb nogal een attitude (noemen ze ook wel zelfkennis) en denk dat er veel voor nodig is om mij te doorgronden... Hoe dan ook, best aardig als je meisje hoort en mijn lippen krullen de juiste kant op. Het stemmetje in mijn hoofd fluistert: meisje, vrouwtje en ik druk deze gedachten maar snel weg want dat is vast niet zo bedoeld ;-). Ik hoor nu éénmaal graag meisje... laten we het daar maar op houden.

Nu is het natuurlijk niet interessant wat mensen allemaal vinden maar oh jee als je dan toch openlijk wat over me zegt bijt ik iets te vaak op mijn onderlip bij de woorden: Marissa is een flapuit... Mijn opstandige karakter en bijdehand ingestelde verbale kracht wil eigenlijk direct met de vinger in de lucht aandacht vragen... Maar nee... ik hou me in en overdenk de situatie... (let op: ik overdenk!)

Ik laat er een paar dagen over heen gaan en besluit de objectieve bron op Internet te raadplegen, genaamd Wikipedia... Ik zoek even flapuit en flap- in (hihi...bestaat niet) en warempel... Een flapuit is iemand die dingen zegt zonder na te denken... Hum hum... mijn onderbuikgevoel was dus correct... Ik verf mijn haar blond, ik kir een beetje en tok tok er nog even bij... Ja toch? Dat is toch exact wat je kan zeggen over een flapuit... 

Nou vooruit dan maar... ik zal eens even weloverdacht standpunt innemen en mijn piketpaaltjes in de grond meppen alsof de heipalen te zwak zijn: alles wat ik zeg, alles dat ik schrijf is wel degelijk over nagedacht...Ik sta voor 100% achter mijn woorden en als ik ongelijk heb kom ik er graag op terug... Maar ooit leerde ik dat als je ergens geen verstand van hebt, moet je je mond houden... Dus wees blij dat ik geen flapuit ben want met mijn (non) verbale geweld kan ik een oorlog veroorzaken, had ik menig gesprek verkracht enne... dat wil ik niet want ik laat liever mensen heel.

Allemaal een fantastisch zomerweekend met slippers toegewenst!

kus kus

Reacties

Populaire posts van deze blog

Jaloers?

Zweefteefje

Marathon